onsdag 3 december 2008

förberedelser

Hej på er alla nyfikna :)
Förberdelserna är många inför Samoa resan. Men kanske ska börja från början. Jag hörde talas om att man kunde åka till Samoa någon gång 1:a året när det var information om utbyten. Visst lät det intressant men det var inget man tänkte närmre på då eftersom man inte visste så mycket om det och att man var tvungen och ha pluggat lite längre än jag hade gjort. Men när det blev aktuellt igen inför C-uppsattsen sökte jag och Annie (min klasskompis). Riktigt nervösa var vi de veckor vi fick vänta på svar. Men så kom svaret som var för bra för att vara sant! Både Annie och jag fick åka :) Efter lite nyp och glädjeskutt insåg vi att det nog visst är sant. Nu har det gått en tid sen det glädjande beskedet och mycket är det som man ska tänka på. Inköp av ny lättvikts resväska har det blivit, rosa och fin, Coop hade billiga sådana. Man vill ju ha så lätt som möjligt så att man kan packa så mycket som möjligt :) Idag har vi suttit på möte med Suk-hi om försäkringar, var en liten blandad språkkompott då det pratades både svenska, engelska och franska. Men ett litet fint försäkringskort fick vi med oss som gäller två veckor före vi anländer och två veckor efter vi kommer hem. Det närmsta vi måste fixa är VISUM vilket inte verkar vara det enklaste, fick höra att vi kanske skulle skicka passet till Bryssel!? Så lite stressigt är det eftersom det isf först ska skickas dit och sen skickas tillbaka innan vi ska åka och det är ju inte så lång tid kvar eftersom det är julledigheter osv som kommer ivägen. Åter om mer info.

Inga kommentarer: