tisdag 6 januari 2009

Pengarna är iväg!

Så nu får vi se om det blir bra. Eftersom Ambassaden i Bryssel vägrade lämna något konto nr vi kunde sätt in dom på och vill att vi skulle skicka dom vi nån Bank Draft (vet inte hur det stavas) så gick jag iväg till banken och frågade. Dom viste inte heller riktigt hur jag skulle göra och gav mig några förslag, skicka kontanter eller nån bank/postväxel vilket dom från början sa att dom inte hade men men efter lite förvirring ringde jag till Annie och rådfrågade och vi kom fram till att vi skulle skicka kontanter.. Så åkte tillbaika till banken och pratade med dom igen, visade sig att dom hade någon utlänsk check som skulle funka och det var det dom kallade bank växel eller nått som sagt, stor förvirring hos mig, men tänkte att det var bättre eftersom man adresserade den direkt till ambassadören så att bara han kunde ta ut pengarna så dom inte försvann till någons annan ficka på vägen. Men men Checken fick det bli och den kom iväg igår i ett vadderat kuver.. så den är förhoppningsvis framme denna vecka så vi får snart reda på om det funkar eller inte..

Inga kommentarer: