lördag 3 januari 2009

VISUM ansökan är iväg

Tjoho! Så skönt! Får bara hoppas att dom fixar det snabbt nu.

Har fått komplettering från CSN vilket jag har fyllt i idag och ska skicka imorgon. Men något knas har det blivit, var inne och kollade min sida på CSN och inga planerade utbetalningar står med, riktigt konstigt. Så skickade ett mail till dom men har inte fått något svar. Så skickar även med ett brev med kompletteringen och frågar vad det är för problem. Stod även att dom ville ha ett intyg från skolan, vilket Suk-hi redan ska ha fixat. Vet inte om man får säga så men jag hatar CSN, har inte haft annat än krångel med dom sen jag började studera på högskolan och det värsta är att det är aldrig jag som gjort något fel utan det är antingen skolan eller CSN som klantar till det, så är måttligt trött och irriterad på det nu. Hoppas att det löser sig för orkar inte med att bråka med dom nu när det är så mycket annat att tänka på inför Samoa resan. Man borde inte få leka med andras pengar som dom gör.

Men men skickade ett mail till Suk-hi och frågade vad jag skulle göra.. och skickar med dom två intyg vi fått från Helen för att vi motagit stipendiet och att vi är antagna på skolan i Samoa till CSN. Är bara så trött nu, är för mycket att tänka på så man blir helt snurrig underlättar ju inte heller att saker krånglar.

Inga kommentarer: