fredag 9 januari 2009

VISUM betalt! och lite till..

Vad bra det kan gå ibland :) Checken kom fram till Ambassadören och dom har alla papper som behövs, Annie var tvungen att skicka in våra resehandlingar för det var dom tydligen oxå tvungna att ha, men det gick bra att skicka in digitalt så det var ju skönt. Allt som allt gick nog VISUMet på ca 1500 skr med foton, själva VISUMet kostade ca 1200skr (100 euro, 300 wst dollar ) men men nu ska allt vara klart så håller tummarna för att dom hinner hit i tid.

Har varit i kontakt med infektionsmotagningen på sjukhuset om sprutorna jag ska ha men dom skickade vidare mig till distriktsmotagningen i Rödeby. Ringde Rödeby och dom sa att jag var tvungen att fylla i en lapp så fick åka ner och göra det o sen hörde jag inget från dom på några dagar. Men dom ringde idag bara några minuter efter att jag hade ringt och bokat telefontid med infektion igen, tankeläsning kanske? Men men verkade hända något nu iaf, lappen hade ännu inte lämnats till någon läkare men skulle dit idag så hoppas jag får tid nästa vecka. Är lite kritiskt med Hepatit sprutorna då man först ska ta en och efter det en spruta till efter en månad, problemet är att om en månad är jag inte i sverige längre.. Tänkte att jag skulle ta med mig den andra och hitta någon som kan ge mig den nere i Samoa, dom har ju sjukhus där med. Men det löser sig. Sen var det en annan spruta man skulle ha oxå men kommer inte ihåg vad, måste lära mig lyssna bättre.. Denna information fick jag från infektion på sjukhuset så hoppas att destrikt har lika bra info så att jag får det som behövs.

Sen håller min kära visdomstand på att krångla så måste till tandläkaren och röntga för att vara säker på att den inte får för sig att bråka ännu mer när jag e på Samoa.

Mycket som ska göras, inte minst reda ut allt med CSN, har inte hört något från dom än så hoppas på att jag gör det nästa vecka! Annars ringer jag och frågar hur det står till..

Inga kommentarer: